انتخابات

۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 997486

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد به رژیم صهیونیستی درباره تامین احتمالی سامانه پدافند هوایی برای اوکراین هشدار داد.

روسیه به تل‌آویو هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به تل‌آویو درباره عواقب قطعی تأمین احتمالی سامانه پدافند هوایی ساخت آمریکا برای اوکراین هشدار داد.

فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داد که آمریکا، اسرائیل و اوکراین در حال مذاکره برای تحویل هشت فروند سامانه پدافند هوایی مستعمل «پاتریوت» از تل‌آویو به کی‌یف هستند.

نبنزیا با اشاره به این گزارش که به نقل از منابع آگاه منتشر شده است، گفت که چنین اقدامی قطعاً روابط بین تل‌آویو و مسکو را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

دیپلمات ارشد روس گفت: معتقدم که این اقدام عواقب سیاسی قطعی را نیز در پی خواهد داشت. تسلیحاتی که برای اوکراین ارسال می‌شود، صرف نظر از فرستنده، در نهایت منهدم خواهد شد درست مثل سایر تسلیحات غربی و آمریکایی که منهدم شدند. تردیدی نیست.

رژیم صهیونیستی در ماه آوریل از برنامه خود جهت از رده خارج کردن پاتریوت‌های مدل M۹۰۱ PAC-۲ است که بیش از ۳۰ سال کار کرده‌اند و جایگزینی آنها با سامانه‌های پدافندی پیشرفته‌تر خبر داد. با این حال، این سامانه‌ها به دلیل نگرانی‌ها درباره تشدید تنش با حزب‌الله لبنان و تبدیل شدن آن به جنگی تمام‌عیار، هنوز از رده خارج نشده و فعالند.

فایننشال‌تایمز مدعی شده است که براساس این توافق که هنوز نهایی نشده است، پاتریوت‌ها ابتدا از تل‌آویو به آمریکا ارسال خواهند شد و سپس در اختیار اوکراین قرار خواهند گرفت. در جریان جنگ روسیه و اوکراین که از فوریه ۲۰۲۲ شروع شده است، رژیم صهیونیستی تنها کمک‌های غیرتسلیحاتی برای اوکراین فراهم کرده است.

اسرائیل یک سال پیش با درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر تأمین سامانه پدافند گنبد آهنین برای کی‌یف مخالفت کرد. روسیه به دفعات درباره تأمین تسلیحات خارجی برای اوکراین هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدام صرفاً به طولانی شدن جنگ انجامیده و تأثیری در نتیجه نهایی آن ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.